OVER IRIS

KENNIS & KUNDE

Er zit een brede basis aan scholing en werkervaring op het gebied van onder andere coaching, soul reading, het vergaren van vergeten kennis en het begeleiden van opstellingen onder hetgeen ik doe. Om een heel lang bla bla verhaal kort te maken…. Mocht je belangstelling hebben voor mijn professionele achtergrond, zie:

IRIS PERSOONLIJK

Ik ben Iris. Geboren in de Betuwe. In mijn herinnering zwierf ik als kind urenlang in de weilanden tussen koeien en klaprozen. In het gras, op mijn rug, tuurde ik naar de wolken en zag de figuren die ze tekenden tegen de blauwe lucht onophoudelijk veranderen. De wereld is een wonderlijke plek.

Op mijn 16e ging ik uit huis om in Eindhoven te gaan studeren. De weekenden ging ik niet naar huis, ik had daar geen kamer meer. Vanuit de verantwoordelijkheid voor mezelf ben ik razendsnel volwassen geworden. Ik maakte mijn studie af aan de Hogeschool Notenboom en ging werken bij een bank. Daar kreeg ik de mogelijkheid om me verder te ontwikkelen binnen het bankwezen. Van de 13 jaar dat ik daar werkte, was ik 7 jaar eventmanager voor de groot bedrijven. In die periode werd ik moeder van twee prachtige dochters. Al die tijd was ik geïnteresseerd in psychologie en NLP en gedurende 6 jaar nam ik deel aan diverse opleidingen. Na een relatie van 14 jaar met de vader van mijn kinderen zijn wij in korte tijd gescheiden. Daarna was het alsof ik de dingen ineens helder zag, of er een waas was verdwenen. Alsof ik in een reusachtige bibliotheek sta, waaruit ik onbeperkt en naar hartenlust kennis kan inzien dat mij iets te leren heeft.

DE LICHTJESSCHOOL

De afgelopen 6 jaar ben ik werkzaam geweest in het basisonderwijs als eventmanager voor een onderwijsadviesbureau. Voor landelijke schoolbesturen heb ik o.a. diverse studiedagen en studiereizen mogen organiseren. Door deze ervaringen heb ik het basisonderwijs van dichtbij mogen observeren. Iedere keer bekroop mij het gevoel van een gemis aan kennis. Vergeten kennis wordt niet geleerd op school. Mijn droom is om via de lichtjesschool een landelijke olievlek te creëren. Een plek waar kinderen graag heen gaan om zichzelf te mogen zijn en hun talenten te leren kennen. Een plek waar ze gezien en gedragen worden. De lessen op de lichtjesschool worden gegeven door mensen met passie en expertise over de vergeten kennis. Mensen die de passie voelen om over die kennis met kinderen van gedachten te wisselen en om dat liefdevol over te dragen. Lief lichtje; jouw gevoel klopt altijd. Daar kun je geen slecht cijfer voor halen. Daar kan niemand anders wat van vinden, want het gaat tenslotte om jouw gevoel. Om jouw intuïtie en hoe jij de dingen ervaart.

KRACHT, GELOOF EN MISSIE

Op een ochtend gebeurt er iets wat mijn leven drastische zal veranderen. Ik maak een lange boswandeling met mijn hond. Raakt verdwaald en ben even in paniek, maar merk dat ik mijn angst omzet in een positieve gedachte. Ook als ik de weg kwijt raak, kom ik altijd wel ergens uit. Misschien niet op de plek die ik heb bedacht en niet volgens de route die ik heb uitgestippeld, maar ik kom er. Ik besef dat ik op een kruispunt sta en alle kanten op kan gaan met mijn leven. Ik heb de keuze om de stappen te nemen die ik wil. Die gedachte geeft mij zo’n vrijheid en sterkt zo mijn zelfvertrouwen, dat ik sindsdien het leven omarm. Mijn geloof in het leven, wil ik graag met je delen en je laten ervaren.

Ik heb de keuze gemaakt om niet als slachtoffer verder te gaan, maar om gelukkig te worden. Zelf heb ik de slingers opgehangen en dat laat ik niet meer door een ander doen. Natuurlijk mag er ruimte zijn voor pijn en verdriet. Dagen, weken, maanden heb ik gehuild, maar sta niet toe dat verdriet de overhand krijgt. Ik heb heftige levensveranderingen moeten meemaken om de moed en kracht in mezelf te ontwikkelen en te ontdekken, om mijn eigen pad te kiezen. Ik heb mezelf ontdekt, ik kan keuzes maken, ik volg mijn gevoel en intuïtie. Dat wens ik jou ook toe en dat wil ik voorleven voor anderen.

WIL JE LICHT ONTVANGEN IN JOUW INBOX?
MELD JE AAN VOOR DE NIEUWSBRIEF!